Miejsce na informacje o kampanii

W ponurej, mrocznej przyszłości jest tylko wojna... I zbytnio przekozaczone figurki

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-02-19 17:23:37

Mistrz Kampanii
Administrator
Dołączył: 2016-02-19
Liczba postów: 9
WindowsChrome 44.0.2403.130

Zasady Kampanii

MAPA I OBSZARY

Śliczna i profesjonalnie wykonana mapa jest podzielona na obszary. Każdy z nich ma przypisaną wartość % kontroli dla każdej frakcji.
Frakcja kontroluje dany obszar, jeśli jej wartość kontroli w nim wynosi 75% lub więcej.

Od typu obszaru zależy również jego mnożnik kontroli, niektóre typy obszarów dają również specjalne bonusy .
Mnożnik kontroli – to ułamek przez który mnoży się wynik rozegranej na obszarze bitwy aby stwierdzić o ile procent zmieni się wartość kontroli na korzyść zwycięzcy. Bardziej wartościowe obszary mają niższy mnożnik, co oznacza, że wartości kontroli zmieniają się tam mniej gwałtownie.

ZDOBYWANIE I UTRATA KONTROLI NAD OBSZARAMI

Dla czepliwych – poniżej „%” oznacza „punkt procentowy”


W jaki sposób będziecie zdobywać lub tracić kontrolę nad obszarami podczas gry?
Każdy obszar ma przypisany swój Mnożnik, tym wyższy im łatwiejszy do zajęcia i mniej kluczowy jest dany teren. Bitwy będą zawsze rozgrywać się na punkty zwycięstwa. Ostateczna różnica w Vps pomnożona przez Mnożnik obszaru na którym się odbywała oznacza w jaki sposób przesunie się procent wpływów na danym obszarze. Oznacza to, że na im większą bitwę się umówicie, tym większy będzie ona miała wpływ! Ułamki zaokrąglamy zawsze do góry.


Dodatkowo ilość przylegających obszarów kontrolowanych przez obie walczące frakcje ma wpływ na ostateczny rezultat – łatwiej zdobyć teren w pobliżu kontrolowanego obszaru, podciągnąć wsparcie, linie zaopatrzenia itp. Dlatego wynik procentowy obliczony jak opisano w powyższym paragrafie dodatkowo należy zmodyfikować o 2% na korzyść danej frakcji za każdy przylegający obszar kontrolowany przez tą właśnie frakcję.

Jeśli gracz przegrywający nie ma z jakiegoś powodu wystarczająco % wpływów na danym obszarze, zwycięzca przejmuje je na najbliższym obszarze należącym do przegrywającego. Jeśli jest więcej takich obszarów, zwycięzca zdobywa % kontroli na tym sąsiadującym polu na którym przeciwnik ma ich najmniej. Jeśli nadal pozostają jakieś % zdobytej kontroli, przejmuje się na kolejnym polu spełniającym powyższe kryteria. Zwróćcie uwagę, że nadal liczy się mnożnik tylko pola na którym odbywała się bitwa.

Przykład: Gorko napisał na forum, że atakuje Victory Park War Memorial i Morko przyjął jego wyzwanie. Victory Park ma mnożnik 0,02 a Gorko i Morko umówili się na bitwę na 2000pts. Po zakończonej bitwie i podliczeniu Vps za wypełnione cele misji okazuje się, że Gorko wygrał z przewagą 2400 Vps. 2400x0,02=48, Czyli zmiana wpływu wynosi 48% .
Obaj gracze sprawdzają mapę i okazuje się, że Victory Park War Memorial sąsiaduje z dwoma obszarami kontrolowanymi przez frakcję Gorko (dodatkowe 4% na jego korzyść) i jednym kontrolowanym przez frakcję Morko (2% na korzyść Morko). Czyli Gorko zdobywa jeszcze dodatkowe 2% kontroli i całkowity procent kontroli zyskany przez frakcję Gorko na obszarze Victory Park War Memorial w rezultacie rozegranej bitwy wynosi 50%.
% kontroli frakcji Gorko zwiększa się o 50% a % kontroli frakcji Morko zmniejsza się o 50%. Jeśli frakcja Morko ma mniej niż 50% kontroli na obszarze Victory Park War Memorial, straci % kontroli na korzyść frakcji Gorko na najbliższym obszarze gdzie jakieś ma, a jeśli jest ich kilka to na tym, na którym ma ich najmniej.

ATAKOWANIE OBSZARÓW I ROZGRYWANIE BITEW

Kampania jest podzielona na tury. W każdej turze, każda ekipa musi stoczyć 2 gry kampanijne (To zostawia trzecią osobę na grę w "trybie dowolnym"). Oczywiście fajnie by było, by osoba nie grająca nie powtarzała się.

Zgłoszenie chęci do rozegrania bitwy należy zrobić publicznie pisząc posta z wyzwaniem w odpowiednim temacie na forum kampanii (chyba, że umawiamy się z którymś przeciwników bezpośrednio). Najlepiej, żeby wyzwanie/atak było zgłoszone według poniższego schematu (Pozwoli to ładnie nadzorować przebieg wszystkiego i wyjaśnianie wszystkich wątpliwości):

Atakujący : ( tu piszemy Frakcję, Gracza i Armię )
Atakowana Frakcja:
Atakowany Obszar : ( musi to być obszar na którym atakowana armia ma jakikolwiek % kontroli)
Do wyzwania można tez dołączyć dodatkowe informacje np. Termin rozegrania bitwy lub Dodatkowe zasady użyte w czasie bitwy.

Wyzwanie/atak może przyjąć dowolny z graczy atakowanej . Gracze umawiają się na bitwę i rozgrywają ją sobie. Scenariusz losuje się z listy scenariuszy kampanijnych.

Dokładna metoda określania zwycięzcy i zdobytych w bitwach Punktów Zwycięstwa jest opisana w dziale” scenariusze”.

Po rozegranej bitwie należy zgłosić jej wynik. To obowiązek zwycięzcy. Wynik zgłasza się wpisując post w temacie na forum „Wyniki Bitew” według następującej formuły

Obszar :
Atakujący:
Obrońca :
Kto zdobył ile punktów :
O ile zmieni się % kontroli na obszarze : (warto wstawić dokładny opis dlaczego akurat tyle, np. dodać info o bonusach za sąsiadujące obszary itp.)
Opis fabularny :

Zgłoszenie nie zawierające któregokolwiek z elementów będzie nieważne. Opis fabularny jest ważny, pozwoli wszystkim uczestnikom wczuć się w pełen rozmach walk toczonych przez różne siły w różnych rejonach świata gry i zmienić bitwy w ciągnącą się opowieść o naszych zmaganiach. Nie ma narzuconej odgórnie długości opisu fabularnego, pozostawiam ją poczuciu przyzwoitości zwycięzców.

BONUSY DO ZDOBYCIA W KAMPANII

Osiągnięcia w kampanii owocować będą drobnymi bonusami. Są one dwojakiego rodzaju:

1.    Bonusy wynikające ze zdobytych lokacji specjalnych
2.    Bonusy posiadane przez jednostki Weteranów

Niezależnie od ilości dostępnych opcji , z każdego typu bonusu można skorzystać w bitwie tylko raz. Czyli dany gracz może w bitwie maksymalnie mieć 1 jednostkę-Weterana i 1 bonus z lokacji specjalnej, niezależnie od tego ile takich lokacji jego frakcja kontroluje.

Wszystkie bonusy MUSZĄ być zaznaczone w rozpisce, którą przed bitwą wręczamy, lub mówimy o nich przeciwnikowi przed bitwą. Nie może być sytuacji, że nagle w środku trzeciej tury mówimy „a, zapomniałem, ten Kapitan Marines to weteran z re-rollem woundów, zawsze nim jest”. Jeśli nie ma bonusu w rozpisce, lub powiedzianego przed bitwą to nie ma go i tyle.

LOKACJE SPECJALNE

[Do ustalenia]

DOŚWIADCZENIE I JEDNOSTKI –WETERANI

Aby podkreślić ciągłość kampanii i związek pomiędzy kolejnymi bitwami, jeden bohater (Jednostka z cechą charakter z kategorii HQ) ma możliwość zdobywania doświadczenia. Element ten nie może jednak zbyt skomplikować gry dlatego każda biorąca udział w kampanii armia może mieć na raz tylko JEDNEGO BOHATERA zdobywającego doświadczenie.

Po rozegranej bitwie gracz, patrzy, czy jego bohater:
a)    Przeżył bitwę
b)    Osiągnął coś w tejże bitwie

Jednostka ta zdobywa Poziom Doświadczenia. W temacie „Jednostki –weterani” właściciel jednostki wprowadza swój wpis wymieniając nazwę jednostki, zdobyty przez nią Poziom i wzmiankę o tym czego dokonała.

Np. Bartek decyduje, że jego Chaos Lord będzie zdobywać doświadczenie. Dlatego w temacie „Jednostki – weterani” robi wpis :
+ Chaos Lord „Timy” : Poziom 1 ( zabił większość członków drużyny taktycznej Ultramarines i zmusił ich do odwrotu)

W kolejnych bitwach gracz MUSI używać danej jednostki –weterana i zaznaczyć w rozpisce, że jednostka biorąca udział to właśnie ta, która zdobywa doświadczenie i jest opisana na forum (przeciwnik może chcieć podjąć specjalny wysiłek by ją zniszczyć i udaremnić proces stawania się weteranem). Po każdej bitwie w której ta jednostka znów spełni oba warunki (a i b ) właściciel może wrócić do swojego wpisu na forum i zedytować go, dodając za każdą taką bitwę 1Poziom.

Każdy Poziom Doświadczenia daje jednostce Punkt Doświadczenia. Za Punkty Doświadczenia można dla jednostki losować kolejne zasady z poniższej listy:

DO USTALENIA

Raz wylosowanej umiejętności nie można „oddać” by odzyskać wydane na nią PD.

Np. Po trzech rozegranych bitwach dwukrotnie zedytowany wpis Bartka może wyglądać tak:
Chaos Lord „Timy” : Poziom 3 ( zabił większość członków drużyny taktycznej Ultramarines i zmusił ich do odwrotu, zniszczył w powietrznym pojedynku Stormravena „Nevermore” i zabił jego załogę weteranów, schodząc tuż nad ziemię ryzykownym manewrem uniemożliwił orkom zajecie cennego składu amunicji) „Tmy” ma teraz zasady numer 11,44,66 (koszt 3PD)!

Jeśli jednostka zdobywająca doświadczenie zostanie zniszczona/zabita w czasie bitwy, to gracz kontrolujący ją nie traci jej. Bohater po prostu nie zyskuje kolejnego poziomu doświadczenia (Niech się cieszy, że żyje).

ZASADY TWORZENIA ARMII

WYGRANA W KAMPANII

Kampanię wygra frakcja, która zdobędzie najwięcej Kampanijnych Punktów Zwycięstwa gdy kampania się skończy. KPZ zdobywa za

- Zajęte obszary - każdy obszar wart jest 1KPZ
- [Dodatkowe cele do ustalenia]

Offline

#2 2016-02-20 01:55:23

Mistrz Kampanii
Administrator
Dołączył: 2016-02-19
Liczba postów: 9
WindowsChrome 44.0.2403.130

Odp: Zasady Kampanii

ZASADY OPCJONALNE

Zasady opcjonalne mogą zostać wykorzystane tylko jeśli wszyscy gracze biorący udział w bitwie się na to zgodzą.

* * *

The Price of Victory
aka „Our primary objective is to win this war”


Do punktów zwycięstwa za zrealizowanie celów misji należy dodać punkty zdobyte za zniszczone jednostki przeciwnika.

Każda jednostka na koniec bitwy zniszczona, znajdująca się za stołem lub uciekająca jest warta tyle PZ ile wynosi jej początkowy koszt w punktach.
Jednostka sprowadzona PONIŻEJ POŁOWY swojego wyjściowego stanu osobowego lub, w wypadku pojedynczych modeli, PONIŻEJ POŁOWY początkowej ilości W warta jest połowę swojego kosztu w punktach.
Wartość jednostek stworzonych podczas bitwy (np. demony z portalu lub Termaganty z Tervigony) należy obliczyć w momencie ich powstania.

* * *

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum